‘Vitray’ın Canlı Renkleri Takıya Dönüştü

Işığın renklerle dansı vitray, geçmişi eskiye dayanan Doğu Akdeniz kökenli cam süsleme sanatının adı… En eski boyalı vitray örneklerine 9. ve 10. yüzyıllarda rastlanıyor. Batı ve Orta Avrupa’yı derinden etkileyen Gotik sanatın mimari şaheserlerinde süsleme aracı olarak en güzel örnekleri ile kullanıldı. Uygulandığı mekanlara türlü ışık ve renk oyunları ile estetik bir görünüm sağlayan vitray, Selçuklu ve Osmanlı eserlerinde de sıkça karşımıza çıkıyor.


 


Türk mimari süsleme sanatlarından biri olan vitray, Goldaş’ın yeni koleksiyonunun da çıkış noktasını oluşturdu. Goldaş tasarımcıları, mimarinin yanı sıra objelerin ve süs eşyalarının süslemesinde de kullanılan vitray desenlerini, birbirinden güzel renklerde takıya uyarladı. Camın yerini gümüş ve altının yansımasının aldığı koleksiyonda, konturlarla belirginleştirilen desenlere mine tekniği ile renklendirme yapıldı.


 


Goldaş’ın takı sanatındaki ustalığını yansıtan Vitray Koleksiyonu’nda yeşil, sarı ve kırmızının tonları, mavi, pembe gibi canlı renkler ağırlıklı olarak kullanıldı. Gümüş ve altın seçeneği ile tasarlanan küpe, kolye ucu ve yüzükten oluşan Vitray Koleksiyonu, bu özelliği ile baharın canlı renklerini ve neşesini de yansıtıyor.


 


Goldaş, kadınlar kadar özel ve renkli koleksiyonu Vitray’ı takıda farklı ve modern yorumlar arayan tüm kadınlara armağan ediyor.