12 KASIM – 12 ARALIK 2009
Akademi heykel bölümü mezunu olan Mavitan, sanatla, ailesi sayesinde erken yaşlarda tanışmış bir sanatçı. Girit kökenli olan Mavitan’ın ızmir’de yaşayan ailesi ona müzikle, resimle konserlerle renklenip şenlenen bir yaşam olanağı sunmuş. Çocukluğunun geçtiği Karşıyaka’da Rum kültürüyle içiçe olmuş. Mavitan, bugünkü estetiğinin bu karşılaşmalardan beslenip şekillendiğini düşünüyor.
Tarzın önemine hararetle inanan Mavitan, bunun sanatçının kendisine verdiği ödül olduğunu düşünüyor. Benim peşinden koştuğum en önemli değer; tarz, üslup ya da imzadır. Benim eserimi gören birisi: “Bu Bihrat Mavitan’ın eseri” diyebilir.
“Heykel henüz insanların hayatına girmedi” diyen sanatçı, toplumun heykele ilgili olması için heykeltıraşın topluma heykeli anlatması, toplumu eğitmesi gerektiğini düşünüyor.
Heykeltıraşı biraz ressam, biraz mimar olan ve rüyayı üç boyutlu görebilen sanatçı olarak tanımlıyor ve düşünüyor.
Heykeltıraşın her şeyden az da olsa bilgi sahibi olması gerekiyor diyor ve ekliyor; Böylece bir ürün ortaya çıkar. Heykelin küçük ya da büyük olması önemli değildir. Doğruları değişmez. Heykel yapmanın birçok şekli var.
“Herşeyin resmi yapılabilir, resmi yapılabilen her şeyinde heykeli yapılabilir.” Resmi yapılmayacak şey yoktur ve eğer resmini yaptıysanız heykelini de yapabilirsiniz diyor.